ZACHĘCAMY UCZNIÓW DO OBEJRZENIA PREZENTACJI NA TEMAT STRACHU I LĘKU, PRZYGOTOWANEJ PRZEZ NASZE SOCJOTERAPEUTKI „Nie straszny ten strach” (kliknij tutaj)
* * * * *
Zestaw ćwiczeń poprawiających zdolności uczenia się (kliknij tutaj)
* * * * *
OFERTA ZAJĘĆ GRUPOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2023/24
Psychomotoryka
Wsparcie dla dzieci mających problemy z wykonywaniem czynności ruchowych, opóźniony rozwój mowy, słabą orientację w schemacie ciała i przestrzeni, zaburzenia lateralizacji, trudności w uczeniu się i koncentracji uwagi, nadpobudliwość psychoruchową, niską samoocenę.
Uczestnicy: dzieci w wieku 6 – 8 lat
Osoby prowadzące: Mariola Kaczmarska, Marzanna Matuszewska-Sieradz
Miejsce: PP-P nr 21 w Warszawie, ul. Marywilska 44, gabinet 117 B
Termin: wtorki i czwartki godz. 16:00 – 17:30 (grupa I)
wtorki i czwartki godz. 17:30 – 19:00 (grupa II)
Liczba uczestników: 5
Czas trwania: jeden semestr
Skierowanie: psycholog rejonowy lub terapeuta SI z PP-P nr 21 po diagnozie dziecka.
Terapia ręki
Wsparcie dla dzieci mających problemy z małą sprawnością w zakresie dużej i małej motoryki oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej, słabą orientację w schemacie ciała
i przestrzeni, zaburzenia lateralizacji, z nieprawidłowym chwytem narzędzia pisarskiego.
Uczestnicy: dzieci w wieku 6 – 7
Osoby prowadzące: Mariola Kaczmarska, Marzanna Matuszewska-Sieradz
Miejsce: PP-P nr 21 w Warszawie, ul. Marywilska 44, gabinet 117 B
Termin: wtorki godz. 15:00 – 16:00 (grupa I)
czwartki godz. 15:00 – 16:00 (grupa II)
Liczba uczestników: 6 – 8
Czas trwania: jeden semestr
Skierowanie: psycholog rejonowy, pedagog lub terapeuta SI z PP-P nr 21 po diagnozie dziecka.
Terapia pedagogiczna w zakresie języka polskiego dla uczniów z doświadczeniem migracji
Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności językowych i kompetencji komunikacyjnych z języka polskiego.
Uczestnicy: uczniowie z doświadczeniem migracji (obcokrajowcy, uchodźcy, dzieci powracające z zagranicy)
Osoba prowadząca: Kamila Kamińska
Miejsce: PP-P nr 21 w Warszawie, ul. Ostródzka 144, gabinet P12
Termin: czwartki godz. 17:00
Liczba uczestników: 3 osoby w grupie
Czas trwania: jeden semestr, rozpoczęcie zajęć: 16.11.2023 r.
Zapisy odbywają się mailowo: k.kaminska@pp-p.waw.pl
Warsztaty tabliczki mnożenia
Celem zajęć jest wsparcie dzieci w opanowaniu umiejętności mnożenia i dzielenia poprzez zastosowanie różnego rodzaju gier, zabaw i kart pracy.
Uczestnicy: uczniowie kl. II-III
Osoba prowadząca: Magdalena Procajło
Miejsce: PP-P nr 21 w Warszawie, ul. Marywilska 44, gabinet nr 110
Termin: wtorki godzina 18:00
Liczba uczestników: 4 osoby w grupie
Czas trwania: jeden semestr, w II semestrze ruszy nowa grupa
Zapisy odbywają się mailowo: m.procajlo@pp-p.waw.pl
Spotkania z fizyką
Celem zajęć jest wsparcie uczniów w zrozumieniu zjawisk fizycznych.
Uczestnicy: uczniowie kl. VII-VIII
Osoba prowadząca: Magdalena Procajło
Miejsce: PP-P nr 21 w Warszawie, ul. Marywilska 44, gabinet nr 110
Termin: środy godz. 18:00
Liczba uczestników: 4 osoby w grupie
Czas trwania: jeden semestr, w II semestrze ruszy nowa grupa
Zapisy odbywają się mailowo: m.procajlo@pp-p.waw.pl
Trening Umiejętności Społecznych
Celem programu jest praca nad właściwym wyrażaniem emocji i radzeniem sobie w sytuacjach trudnych emocjonalnie oraz wspomaganie rozwoju umiejętności społecznych potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania w grupie rówieśniczej.
Uczestnicy: dzieci w wieku 6 – 7 lat
Osoby prowadzące: Joanna Mazurkiewicz-Gronowska, Monika Damięcka
Termin: środy godz.16:00
Miejsce: PP-P nr 21 w Warszawie, ul. Marywilska 44, gabinet 108
Liczba uczestników: 5 – 6 osób w grupie
Czas trwania: cały rok szkolny
Zapisy: Kwalifikacja na podstawie wywiadu z rodzicem, zrealizowanego przez osoby prowadzące – na podstawie zgłoszenia psychologa rejonowego na listę osób oczekujących.
Trening Umiejętności Społecznych
Celem programu jest praca nad właściwym wyrażaniem emocji i radzeniem sobie w sytuacjach trudnych emocjonalnie oraz wspomaganie rozwoju umiejętności społecznych potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania w grupie rówieśniczej.
Uczestnicy: uczniowie kl. VI i VII szkół podstawowych
Osoby prowadzące: Anna Różycka, Iwona Grymuła
Termin: piątki godz. 16:00 – 17:30
Miejsce: PP-P nr 21 w Warszawie, ul. Marywilska 44, gabinet 108
Liczba uczestników: 6 osób
Zapisy: Grupa utworzy się po przeprowadzeniu spotkań kwalifikacyjnych. Uczestnicy to młodzież z orzeczeniami skierowana przez psychologów rejonowych.
Trening Umiejętności Społecznych
Celem programu jest praca nad właściwym wyrażaniem emocji i radzeniem sobie w sytuacjach trudnych emocjonalnie oraz wspomaganie rozwoju umiejętności społecznych potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania w grupie rówieśniczej.
Uczestnicy: uczniowie kl. II i III szkół średnich
Osoby prowadzące: Anna Różycka, Iwona Grymuła
Miejsce: PP-P nr 21 w Warszawie, ul. Marywilska 44, gabinet 108
Termin: Piątki godz. 17:30 – 19:00
Liczba uczestników: 6 osób
Zapisy: Grupa utworzy się po przeprowadzeniu spotkań kwalifikacyjnych. Uczestnicy to młodzież z orzeczeniami skierowana przez psychologów rejonowych.
Z A P R A S Z A M Y !!!
* * * * *
Stała oferta pomocy dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych:
- diagnoza psychologiczna, w tym diagnoza trudności szkolnych, nieprawidłowości i zaburzeń rozwojowych, problemów emocjonalno – społecznych (zapisy w sekretariacie Poradni),
- diagnoza pedagogiczna w zakresie języka polskiego i matematyki (na podstawie skierowania od psychologa Poradni Nr 21 po zakończonej diagnozie psychologicznej),
- terapia pedagogiczna w zakresie języka polskiego i matematyki (zapisy na podstawie zalecenia w opinii wydanej przez PP-P nr 21, dotyczącego terapii na terenie Poradni, zgodnie z kolejnością na liście oczekujących),
- diagnoza logopedyczna (zapisy w sekretariacie Poradni),
- terapia logopedyczna (po przeprowadzonej diagnozie logopedycznej, zgodnie z kolejnością na liście oczekujących),
- diagnoza integracji sensorycznej – do 9 r. ż.(na podstawie skierowania od psychologa Poradni Nr 21 po zakończonej diagnozie psychologicznej),
- terapia integracji sensorycznej – do 9 r. ż. (po przeprowadzonej diagnozie integracji sensorycznej, zgodnie z kolejnością na liście oczekujących),
- terapia ręki (zapisy na podstawie skierowania od psychologa Poradni Nr 21 po zakończonej diagnozie psychologicznej, zgodnie z kolejnością na liście oczekujących),
- trening umiejętności społecznych TUS (zapisy na podstawie skierowania od psychologa Poradni Nr 21 po zakończonej diagnozie psychologicznej, zgodnie z kolejnością na liście oczekujących),
- trening zastępowania agresji TZA (zapisy na podstawie skierowania od psychologa Poradni Nr 21 po zakończonej diagnozie psychologicznej, zgodnie z kolejnością na liście oczekujących),
- socjoterapia (zapisy na podstawie skierowania od psychologa Poradni Nr 21 po zakończonej diagnozie psychologicznej, zgodnie z kolejnością na liście oczekujących),
- psychoterapia – w nurtach terapii: systemowej, psychoanalitycznej, psychodynamicznej, poznawczo – behawioralnej, schematu, skoncentrow anej na rozwiązaniu oraz integracyjnej (zapisy na podstawie skierowania od psychologa Poradni Nr 21 po zakończonej diagnozie psychologicznej, zgodnie z kolejnością na liście oczekujących),
- doradztwo zawodowe dla uczniów ostatnich klas szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych (zapisy w sekretariacie Poradni),
- poradnictwo zawodowe na odległość (szczegółowe informacje w sekretariacie Poradni),
- porady dla rodziców dotyczące m. in. problemów wychowawczych, trudności rozwojowych, edukacyjnych oraz emocjonalno – społecznych dzieci, motywowania dzieci do nauki i in. (zapisy w sekretariacie Poradni),
- wydawanie opinii (po zakończonym procesie diagnostycznym, na pisemny wniosek rodziców/prawnych opiekunów).